torsdag 22. januar 2009



Vinteren er kald, kvit og kunstnerisk i ei innlandsbygd på austlandet, her dokumentert ved gjestefotograf og kjærast, kjent under kunstnarnamnet Nahoj ;-)

I Oslo derimot, er vinteren...nei, forresten, det har de ikkje lyst til å høyre om. Ingen positive skildringsord eller superlativ i den samanhengen, det kan eg love. Mykje snø, mykje folk, mykje bilar og lite brøyting, kombinert med påfylgjande mildvêr - uheldig, uheldig. Njot det, de som bur i små grender og bygder, i skogbryn eller på bakketoppar utover Vort Vidstrakte Land.

9 kommentarer:

Kathrine sa...

Artig bilde av hunden:-)) Sånt liker ikke Mumrikk nei,-)

Syns du kunne lage et innlegg om Oslo om vinteren og jeg. Jeg har mange fine minner fra de vinterne jeg bodde der. Fra Oslofjorden(turer med båt) og marka rundt. Hus og fortau, trikk og oversvømmelser. Begynner å bli mange år siden nå, -86.

Datteren er på trafikkteorikurs nå, sønnen til en kammerat, husbonden i kjelleren og kløver ved. Snart helg. Skal bli godt:-))

Hils, og ha en fin fin kveld. Og god helg!

ps: har ennå ikke funnet igjen kardene mine. Har sjekka på husfliden her i byen, men nei..Ingen til salgs:(

Maritmor sa...

Flotte vinterbilder:)Men så er det flott der kjæresten bor!

Enig med Kathrine - Oslo kan by på mye fint selvom været ikke er det beste. Jeg har også hatt mine år der- fine år:) men savner ikke Oslo etterat jeg flyttet til innlandet!

Vart det kvalper i magen på bikkja?

Torill sa...

Så fin hund,såg ut som å kose seg i snøen. Fin vinterstemning på garden, snart får du bu der på heiltid og Oslo er langt avstad :-)

ragnhilda sa...

Veldig fine bilete! Hunden såg ut til å ha det perfekt:-) Snø i hovudstaden er IKKJE perfekt ... i går grov vi fram bilen - ei blanda oppleving. Men vi fekk i det minste litt trim!

Torunn sa...

Så artig bilete av hunden! Åååå, skulle gitt mykje for litt snø!! Her er det mildver, stille på sjøen i dag, kaldt, men ingen snø... Føles liksom ikkje som vinter... Ynskjer deg og dine ei flott helg!!

Landliv sa...

Veldig enig i at byvinteren ikke akkurat er så mye å skryte av. Trodde brøytebudsjettet var intakt i januar mnd?!?

Det ble en veldig stemningsfull stund oppe ved leirbålet. Jeg la inn at vi nå var tilbake i leirbålenes tid med muligheter for både ulv og bjørn rundt oss, så det var best å holde oss sammen rundt bålet. I leirbålenes tid hadde mye historier sa jeg, så da hadde jeg på forhånd forberedt en adjektivhistorie, du vet, som barna føyde inn ord. Så leste jeg den opp til latter og moro. Så akte de litt og akte ned til oss igjen og inn med flere leker og kake. Det blir så stemning med lys... På forhånd hadde alle barna tatt med seg et syltetøyglass, som vi dekorerte med farget silkepapir, de tok vi med oss opp i skogen og hengte dem i trærne rundt bålet. Lite skal til for å skape litt magi!

Lilledora sa...

Så moro det blir med alle de søte små. Nesten så jeg misunner dere, håper at det blie mange så dere får noe å henge fingrene i. Det skjer stadig ting her, men det får vi komme tilbake til siden. God kveld.

Blåklokke sa...

Flotte og koselege bilete frå innlandet. Men det er då ikkje verst der du er heller, med utsikt til fjorden og herlege Bleikøya og Hovedøya. Fantastisk å følgje deg i denne bloggen.

Lilledora sa...

utfordring til deg i bloggen min